Opublikowano: 27 czerwca, 2020 Opublikowano przez: Maria Kozłowska Comments: 0

Długie i nieregularne godziny pracy wydają się normą wśród freelancerów, ale nie musi tak być. Wielu świetnych tłumaczy wcale nie funkcjonuje w ten sposób. Nauczyli się efektywnie zarządzać swoim czasem tak, że mogą go poświęcić na przyjemniejsze rzeczy. W rezultacie cieszą się swoją pracą i wiedzą jak ważny jest czas, który ofiarują sobie i swoim rodzinom. Zachowują odpowiedni dystans między życiem zawodowym i prywatnym, dzięki czemu dobrze wykonują swoje obowiązki i jeszcze mają chwilę na relaks.

Oto kilka wskazówek i praktycznych kroków w celu osiągnięcia równowagi między pracą a resztą życia.

Śledź swój czas

Zanim opracujesz i przyswoisz strategię zarządzania czasem, musisz się dowiedzieć na co, tak naprawdę, go marnujesz. To wymaga pewnego wysiłku, ale w rezultacie przyniesie Ci lepszą wydajność działania. Stwórz arkusz śledzący wykorzystywany przez Ciebie czas i poświęć chwilkę codziennie przez miesiąc na dokładne notowanie tego, co robisz.

Zainstalowałem program o nazwie RescueTime, który automatycznie śledzi wszystkie zadania, jakie wykonuję podczas używania komputera. Nie tylko adnotuje, jakich programów używam, ale również sugeruje, które z nich mogą być potencjalnymi „rozpraszaczami” (na przykład Facebook). Można zmienić te ustawienia i dostosować do własnych potrzeb. Dla mnie to najprostszy sposób na śledzenie własnego czasu.

Zrób listę

Na początku każdego dnia, zrób listę wszystkiego, co masz wykonać. Ustaw priorytety na najważniejsze z tych działań. Oszacuj, ile będą Ci zajmować. Pozwoli to na utrzymanie rozsądnego tempa pracy i upewnienie się, że plan jest odpowiednio zbilansowany, nie poświęcając zbyt dużej uwagi jednemu z zadań. Po zakończeniu każdego z działań, odhacz je z listy. Kiedy zrobisz tak z wszystkimi — pogratuluj sobie, właśnie wykonałeś krok w stronę postępu.

Organizuj

Żeby osiągnąć maksymalną wydajność, trzeba być zorganizowanym i utrzymywać tę dyscyplinę przez cały tydzień. Miej zorganizowane biuro. Dzięki temu, nie będziesz tracił czasu na szukanie potrzebnych Ci rzeczy. Odizoluj biuro od tego, co Cię rozprasza. Utrzymuj w ładzie swoje finanse. Pozwoli Ci to na szybkie określenie, który klient jeszcze Ci nie zapłacił. Stwórz grafik, a minuty przestaną Ci bezwiednie umykać.

Polecam poświęcić 15-20 minut na codzienne zorganizowanie biurka przed rozpoczęciem pracy. Zaktualizuj pliki klienta, napisz listę zadań na następny dzień roboczy. Zawsze na koniec dnia uprzątnij swoje biurko, a następnego ranka, nic nie Cię nie przytłoczy.

Wyznacz terminy bieżących zadań

Większość naszych projektów ma wyznaczony konkretny termin oddania. Co z działalnością marketingową i kontynuacją edukacji? Ustaw wstępne terminy również dla tych zadań, w przeciwnym wypadku, nigdy ich nie ukończysz. Jeśli coś nie istnieje w moim kalendarzu, to znaczy, że nie istnieje w ogóle. Uwzględnij w harmonogramie czas dla wszystkich krótko, średnio i długoterminowych projektów, które chcesz zakończyć w tym roku. Na przykład codziennie zaplanuj jedno zadanie z marketingu i zrób to od razu po kontrolnym sprawdzeniu skrzynki e-mail. Nie pozwól sobie na obiad lub trening, jeśli nie skończysz tego zadania.

Skup się na jednej rzeczy na raz

Jeśli pracujesz w domu, zawsze znajdzie się mnóstwo rzeczy, które będą Cię rozpraszać. Wielozadaniowość wcale nie jest skuteczna. Spróbuj koncentrować się tylko na jednym działaniu w danej chwili.

Miej przy sobie notatnik, jeśli najdzie Cię jakaś myśl lub pomysł podczas pracy, będziesz mógł je zanotować i wrócić do nich później. Wyłącz e-mail i media społecznościowe, a skup się tylko na jednej rzeczy- pracy. Ustaw sobie czas, przez który będziesz bez przerwy pracował, na przykład 20-30 minut, a gdy zadzwoni timer, zrób sobie przerwę. Podczas przerwy zrób coś innego niż praca. Dobry odpoczynek trwa średnio od 10 do 15 minut.

Ustaw czas zakończenia pracy

Możesz wierzyć lub nie, ale określony czas zakończenia pracy sprawi, że będziesz pracował wydajniej. Dla freelancerów zawsze istnieje pokusa, aby pracować do późnej nocy, jednak taka długa praca jest nieefektywna. Jeśli nie ustawisz sobie godziny zakończenia pracy, będziesz o wiele mniej wydajny.

Oczywiście, praca do późna często jest nieunikniona, ale jeśli wiesz, że niedługo będziesz musiał przerwać pracę i ze świadomością czekających na Ciebie przyjemności- zmobilizujesz się i do końca będziesz wydajny. Wymuszaj na sobie trzymanie się harmonogramu i wydajnie pracuj nad każdym zadaniem z Twojej listy. Potem, jeśli skończysz wszystkie ustalone działania – wyłącz komputer, wycisz komórkę i nagródź się po ciężkim dniu.

Wyznacz cele i planuj, jak je osiągnąć

Jeśli wyznaczysz sobie cel, łatwiej będzie Ci go osiągnąć. Na każdy dzień ustaw sobie pomniejsze cele. Dzięki temu, pozostaniesz skupiony i wydajny. To samo odnosi się do planowania. Jeśli zaplanujesz swój czas, mniej prawdopodobne będzie, że go zmarnujesz. Możesz zaplanować cały roboczy tydzień lub robić to po kolei, dzień za dniem.

Usługi zewnętrzne

Kiedy osiągniesz już stały dochód, będziesz mógł skupiać się na rzeczach, które lubisz i w których jesteś dobry. Postaraj się wtedy odsuwać od siebie inne zadania, w jakich nie czujesz się dobrze i nie wykonujesz ich wydajnie. Zlecaj te zadania innym. Na przykład, zatrudnij księgową, żeby prowadziła całą Twoją rachunkowość. Nie lubię księgowości, zajmuje mi dużo czasu i mam wrażenie, że mogłem ten czas wykorzystać lepiej, na przykład na tłumaczenie tekstów i zarabianie pieniędzy. Dlatego wynająłem księgową. Nie lubię sprzątać domu i pozbyłem się tego obowiązku, dzięki temu mam więcej czasu dla rodziny i na robienie rzeczy, które lubię. Będziesz bardziej wydajny i mam nadzieję, że zarobisz więcej, jeśli skupisz się na tym, co umiesz robić i rób to najczęściej.

Nie przemęczaj się

Wielu freelancerów pracuje przez długie godziny głównie dlatego, że mają własną działalność i starają się rozwijać ją jak najlepiej. Wszyscy mamy potrzebę zachowania równowagi pomiędzy pracą i resztą życia, a zaniedbywanie tej harmonii może mieć katastrofalne skutki dla zdrowia, dobrego samopoczucia, rodziny, wydajności i produktywności. Gdy Twój harmonogram zawiera zarówno zadania związane z pracą, jak i czas dla rodziny i odpoczynku, będziesz pracował z lżejszym sercem i większym skupieniem.

Znajdź sposób na odreagowanie stresu

Praca freelancera może być bardzo stresująca. Mamy wiele terminów, które nas gonią i często pracujemy z trudnymi klientami. Spotykamy się z problemami. Stresu nie da się uniknąć, ale możemy zacząć sobie z nim radzić. Polecam znaleźć aktywność, która pomoże zredukować stres i pozwoli na chwilę relaksu. Niektórych odprężają ćwiczenia fizyczne, innych muzyka, sztuka, znajomi lub po prostu spacer. Działania te powinny być przede wszystkim przyjemne i nie przysłaniać Ci perspektywy dalszej pracy.

Istnieje przekonanie, że powinniśmy robić to lub tamto, więcej i dłużej pracować na projektem oraz gromadzić pieniądze, ponieważ jeśli nie my, to ktoś inny zrobi to za nas. Ustaw sobie uzasadnione oczekiwania związane z Twoimi własnymi wartościami i nie porównuj ich z innymi ludźmi. Pozwól swojemu freelancerskiemu biznesowi tłumaczeniowemu na zachowanie zdrowych, pozytywnych granic i stosuj się do nich w praktyce. Zaowocuje to zwiększeniem skuteczności zarządzania czasem. Z realistyczniej zaplanowanym harmonogramem pracy, będziesz mógł poprawić skupienie i zachować więcej energii na wydajniejsze wykonywanie zadań. Nie wspomnę, że w końcu zaczniesz się cieszyć swoją pracą i biznesem, który prowadzisz.

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]