Opublikowano: 26 lipca, 2020 Opublikowano przez: Maria Kozłowska Comments: 0

Współczesny rynek, charakteryzują niepisane reguły. Jeżeli jako przedsiębiorcy nie zastosujemy się do obowiązujących reguł, wypadamy z biznesowej machiny. Jednym z podstawowych warunków jakie należy spełnić by nadążać za zmianami marketingowymi jest reklama. Stanowi ona dźwignię handlu,  z czego doskonale zdaje sobie sprawę każdy przedsiębiorca.

Jeśli, więc biuro tłumaczeń chce osiągnąć sukces z prowadzeniu interesu, musi  przeznaczyć spore nakłady finansowe na kampanie reklamową.

Kampania reklamowa nowego biura tłumaczeń to przedsięwzięcie, którym powinni się zając profesjonaliści, przede wszystkim dlatego, że tego typu kampania powinna być nakierowana na oryginalność, po to, by zwrócić uwagę potencjalnego klienta.

Należy jednak podkreślić, że koszty kampanii reklamowej nowego biura tłumaczeń, są bardzo duże. Każde biuro tłumaczeń, które zaczyna funkcjonować na rynku, musi skrupulatnie przemyśleć strategię reklamową swojej firmy. Koszty poniesione muszą być adekwatne do przewidywanych zysków.

W zależności od wielkości biura tłumaczeń, koszty kampanii mogą się wahać od 1500 do nawet 10 000 zł.

Reklama jest drogim zabiegiem marketingowym, jednak gwarantuje nam zwiększenie liczby osób, zainteresowanych usługami jakie proponujemy.

Kampania reklamowa powinna być ukierunkowana na spełnianie potrzeb przeciętnego Kowalskiego. Teksty reklamowe powinny być konkretne, a nie nachalne. Wynajęcie specjalistów, opłaca się  wtedy, kiedy planujemy duże przedsięwzięcia i umiejętnie potrafimy dysponować, przeznaczonym kapitałem na ten cel. Warto jednak pamiętać, że formę reklamy, należy dostosować do tendencji jakie panują na rynku.

Kampania reklamowa w małym miasteczku, powinna różnić się od kampanii reklamowej przeprowadzanym w dużym mieście, gdzie jest zdecydowanie większa konkurencja, tym samym i koszty proporcjonalnie wzrastają.

Internet a kampania reklamowa

Z biegiem lat Internet nabiera coraz większego znaczenia w kampaniach promocyjnych, będąc  przede wszystkim bardzo istotnym źródłem informacji o produktach. Osób robiących zakupy drogą internetową przybywa, co sprawia, że reklama internetowa coraz bardziej zyskuje na znaczeniu.

Niestety aby prawidłowo przeprowadzić kampanię internetową potrzebna jest specjalistyczna wiedza i umiejętności.

Jeśli więc biura tłumaczeniowe decydują się na profesjonalną kampanię reklamową, aby móc wypromować swoje usługi,  dobrze aby skorzystały z usług profesjonalnych firm.

Tak naprawdę to Internet uznaje się za  najtańszą formą reklamy.  Pozwala to na zaangażowanie się  kampanie reklamowe nawet małych firm,  których nie byłoby stać  na przeprowadzenie ich w prasie, radiu i telewizji. mogłyby zostać przeprowadzone w prasie, radio i telewizji ze względu na wysoki koszt. Należy jednak zaznaczyć, że koszt reklamy internetowej kształtuje się bardzo różnie, będąc uzależnionym od wielu czynników.

Na cenę wpływa między innymi sama forma reklamy, a także miejsce i czas jej emisji. Jeśli chcielibyśmy zainwestować w pakiet tysiąca odsłon linku sponsorowanego na Wirtualnej Polsce,  to wystarczy zainwestować 50 zł. Taka sama w cieszącej się większą popularnością wśród internautów gazecie.pl, kosztować nas będzie już 700 złotych.
Jeśli firma tłumaczeniowa zdecydowałaby się na reklamę w formie hasła znajdującego się w oknie wyszukiwarki na stronie głównej portalu to musiałaby za to zapłacić aż 5 000 zł za dobę emisji. W przypadku emisji przez tydzień koszt wzrósłby do 20000 zł.

Dużą popularnością wśród biur tłumaczeniowych cieszą się artykuły sponsorowane, które na przykład zamieszczone na portalu Wirtualna Polska kosztują 3000 zł za jeden dzień emisji, w przypadku odnośnika tekstowego w dziale „Specjalne”.  8000 zł będzie nas kosztować umieszczenie elementu graficznego w formacie 60×60 pikseli w dziale „Specjalne”. Jeszcze więcej, bo aż 10000 zł biuro tłumaczeniowe zapłaci  za odnośnik tekstowy w boksie „Polecamy”.

Najwięcej kosztuje Billboard w jednodniowej kampanii reklamowej na portalu Wirtualnej Polski, którego cena wynosi 40000zł.

Choć sumy jakie należy zapłacić za niektóre z przedstawionych powyżej reklam internetowych są wysokie i niektóre, szczególnie małe biura tłumaczeniowe nie stać najzwyczajniej na tego rodzaju reklamę, to trzeba zauważyć, że przy dużych zamówieniach i w przypadku stałych klientów udziela się zazwyczaj rabatów.

Jeśli przeanalizujemy cele kampanii reklamowej, dokonując przeglądu profesjonalnych witryn WWW wielu firm komercyjnych, to  uświadomimy sobie potęgę Internetu. Internet  to niezwykłe środowisko, dające masę możliwości. O jego niezwykłości świadczy przede wszystkim fakt, że można go wykorzystywać do realizowania kampanii reklamowych, nawet o największym zasięgu, przy czym koszty tego rodzaju kampanii są o wiele niższe niż gdyby reklama była realizowana poza Internetem.

Internet daje zatem możliwość przeprowadzenia profesjonalnej i satysfakcjonującej kampanii reklamowej, na którą mogą sobie pozwolić także niewielkie firmy, dzięki której będą mogły dotrzeć do szerszego grona klientów.

Oznacza to jednocześnie, że dzięki internetowi również niewielkie firmy, które do niedawna

Jakie korzyści daje Internet?

Za pośrednictwem Internetu biura tłumaczeniowe mogą przede wszystkim dokonać opisu świadczonych przez siebie usług, a także stworzyć specyficzny i wyjątkowy image firmy, dzięki zainwestowaniu w profesjonalny serwis www. Taka strategia daje szansę na stałą obecność w Internecie, co ma ogromny wpływ na kreowanie wiarygodnego obrazu firmy, a także umożliwienia klientom stałego i ogólnodostępnego kontaktu.

Internet daje również możliwość przekazywania przez biuro tłumaczeń informacji o nowej ofercie, dzielenie się nowinkami, które wspomaga program lojalnościowy, a także przypominania o swojej ofercie stałym klientom i zdobywania nowych.

Specjalnie zaprojektowane strony internetowe dają możliwość zachęcenia klienta do złożenia zlecenia drogą internetową, a zatem aby w danym momencie skorzystał z usługi biura tłumaczeniowego. Internet daje nam możliwość realizacji wszystkich faz składających się na proces  skorzystania z usług biura, począwszy od reklamy, poprzez prezentację wizerunku biura tłumaczeniowego i szczegółowy opis oferty , aż po wypełnienie formularza zamówienia i dokonanie płatności za pomocą przelewu internetowego.

Biura tłumaczeniowe mogą pozyskiwać w ten sposób klientów stosując upusty cenowe, specjalne promocyjne oferty, które są szczególnie atrakcyjne ze względu na możliwość bieżącej aktualizacji oraz szansę przesłania zindywidualizowanej oferty dostosowanej do potrzeb indywidualnego klienta, a wszystko bez znaczącego wzrostu poniesionych kosztów.

Kampania promocyjna za pomocą Internetu pozwala również na przypominać gdzie można skorzystać z danej usługi. Strona internetowa wyposażona w odpowiednią treść, pozwalana na proste i skuteczne dotarcie do informacji o biurze tłumaczeń i jego ofercie, nawet gdy biuro nie podejmuje żadnej dodatkowej  akcji promocyjnej.

Aby utrzymywać wcześniej zdobytą wysoką świadomość klienta o usłudze, biura tłumaczeniowe powinny dbać o bieżącą aktualizację strony internetowej, a także reklam znajdujących się na często odwiedzanych serwerach, a także przesyłanie mailingu przypominającym stałym klientom o świadczonych przez siebie usługach.

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]