Opublikowano: 7 czerwca, 2020 Opublikowano przez: Maria Kozłowska Comments: 0

Marketing wkrada się obecnie praktycznie do każdej dziedziny życia, także do tłumaczeń. Najnowszym trendem jest natomiast korzystanie w celu promocji swoich usług z serwisów społecznościowych. Dają one możliwość nie tylko reklamowania naszych usług, ale także poznania zespołu zajmującego się tłumaczeniami czy nawiązania bardziej osobistego i bliższego kontaktu z klientami.

Najważniejszą wartością, jaką daje promocja w serwisach społecznościowych, jest sam sposób ich działania: jeśli np. na Facebooku obecny klient polubi naszą stronę – zobaczą to na swoich tablicach jego znajomi i prawdopodobnie skorzystają właśnie z naszych usług, kiedy będą potrzebować tłumaczenia. Dlaczego? – bo w ich odczuciu, zostaliśmy im poleceni przez kogoś, kogo znają i wierzą jego pozytywnej opinii o naszych usługach.

W Polsce przeżywamy obecnie swoisty „boom” na portale społecznościowe, bardzo wielu dorosłych Polaków jest zarejestrowanych przynajmniej na jednym z nich. To sprawia, że zainwestowanie w promocję w takich właśnie serwisach jest całkiem niezłym pomysłem jeśli chodzi o działania marketingowe.

Czym są serwisy społecznościowe?

Marketing wkrada się obecnie praktycznie do każdej dziedziny życia, także do tłumaczeń. Najnowszym trendem jest natomiast korzystanie w celu promocji swoich usług z serwisów społecznościowych. Dają one możliwość nie tylko reklamowania naszych usług, ale także poznania zespołu zajmującego się tłumaczeniami czy nawiązania bardziej osobistego i bliższego kontaktu z klientami.

Prawdopodobnie większość z nas doskonale to wie, warto jednak wspomnieć, jak działają tego typu serwisy. W zasadzie, są to po prostu strony internetowe, tyle, że interaktywne i służące do komunikacji między ich użytkownikami. Ich zadaniem jest najczęściej gromadzenie osób które dzielą wspólne zainteresowania, pochodzą z tej samej miejscowości, uczą się na tej samej uczelni. Nawet, jeśli nie służą bezpośrednio do skupiania ludzi o podobnych zainteresowaniach czy innych wspólnych cechach – jak np. Facebook czy Twitter, gdzie rejestrują się i rozmawiają ludzie z całego świata – zazwyczaj i tak tworzą się grupy tematyczne.

Właśnie taka „specjalizacja” serwisów społecznościowych pozwala na dotarcie do określonej grupy odbiorców, czyniąc je coraz bardziej skutecznym narzędziem marketingowym.

Czemu w serwisy społecznościowe warto inwestować?

Raport zatytułowany „The 2008 Tribalization of Business” pokazuje, że serwisy społecznościowe pozwalają na budowanie świadomości marki – i to wśród precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Dodatkowo zaś, inwestując w promocję na nich swoich usług, możemy obserwować dyskusje, jakie użytkownicy o nas prowadzą. To bezcenne źródło informacji o tym, co możemy poprawić i czego oczekują nasi klienci. Poza tym:

  • 1/3 klientów potwierdza, że na ich decyzje zakupowe bardzo duży wpływ mają serwisy społecznościowe – i aż 85% z nich chce mieć możliwość takiego właśnie kontaktu z usługodawcami, z którymi zamierza współpracować.
  • Ponad połowa użytkowników nawiązała dzięki takim serwisom znajomości biznesowe, które często procentują do dziś.
  • Ponad 20% użytkowników portali biznesowych zrealizowała istotne dla swojej działalności projekty z osobami poznanymi poprzez portal społecznościowy.

Polskie firmy w większości wciąż w niewielkim stopniu posługują się serwisami społecznościowymi do promocji swoich usług, a nawet jeśli, to zazwyczaj robią to mało profesjonalnie, a więc i z kiepskimi efektami. Można jednak zaobserwować, że przedsiębiorcy i usługodawcy podchodzą do tego tematu coraz poważniej, co skutkować będzie bardziej efektywnymi kampaniami. Zaczynając już teraz, mamy szansę mieć wyrobioną markę w wybranych serwisach, zanim konkurencja nas w tym wyprzedzi.

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]